MKTG 201 Pazarlama


Özyeğin Üniversitesi

İşletme Fakültesi

İşletme

Genel Bilgiler


 

MKTG 201 PAZARLAMA ÖZEL DERS

MKTG 201 Pazarlama Nedir?

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi çatısı altında verilen bu ders, pazarlama süreçlerine ve pazarlamaya dair genel bir bakış sunar. Dahası;

  • doğru pazar hedeflerinin belirlenmesi
  • pazar payını yakalama, sürdürme ve büyütme
  • pazarlamanın gücüne dair örneklerde bulunma
  • pazarlama konseptinin belirleme
  • alıcının davranışlarını saptama

gibi pek çok önemli hususta da öğrencilere eğitim sunmaktadır.

Teknik bilginin yanı sıra sözlü iletişim kanallarını iyi kullanabilmek de pazarlama dersinin yazılı olmayan noktasında en büyük etkiye sahip unsurdur.

MKTG 201 PAZARLAMA Dersini Kimler Alır ve Önemi Nedir?

Ders programlarında yer alan adıyla Pazarlama, kısaltılmış haliyle MKTG 201

  • uluslararası Finans
  • işletme
  • ekonomi
  • girişimcilik
  • uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
  • yönetim Bilişim Sistemleri
  • havacılık Yönetimi
  • endüstriyel Tasarım
  • endüstri Ürünleri Tasarımı

Öğrencileri tarafından zorunlu olarak;

  • uluslararası İlişkiler
  • psikoloji
  • hukuk
  • mimarlık
  • inşaat Mühendisliği
  • bilgisayar Mühendisliği
  • elektrik-Elektronik Mühendisliği
  • gastronomi ve Mutfak Sanatları
  • otel Yöneticiliği
  • endüstri Mühendisliği
  • iç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
  • makina Mühendisliği

öğrencileri tarafından da seçmeli olarak tercih edilen bir derstir.

Ekonomiden mutfak sanatlarına kadar çeşitli fakültelerden ve sektörlerden insanların ilgisini çeken bu ders, alışveriş temelli ilişkiler için çok ciddi bir avantaj sağlamaktadır. Bir işletmeci olarak iş hayatının maksimum verimle geçmesini isteyen veyahut direkt olarak satış alanında danışmanlık ve hizmet verecek olan kişiler için dersin sunduğu bilgiler çok kıymetli ve fark yaratan bir noktada bulunmaktadır. MKTG 201 Pazarlama, küçük ayrıntı ve satış taktikleri ile şaşırtıcı sonuçlar almayı vaad eden bir derstir.

MKTG 201 Pazarlama Dersinin Ön Koşulu Nedir?

MKTG 201 Pazarlama dersini alabilmek için öğrencilerin

  • BUS 101
  • MAT 101 veya MAT 103

veya

  • BUS 101
  • ENG 102
  • MAT 101 veya MAT 102

derslerini başarıyla tamamlamaları gerekmektedir.

MKTG 201 Pazarlama Dersinin İçeriği Nedir?

 MKTG 201 Pazarlama dersi, 14 hafta boyunca çeşitli alt başlıklara ayırılarak işlenmektedir.

Pazarlama dersinin ana alt başlıkları şu şekilde sıralanmaktadır:

  •  Pazarlamanın Temelleri
  • Pazarlama Çevresi
  • Pazarlama Stratejileri
  • Dilimlendirme
  • Hedefleme
  • Konumlandırma
  • Bireysel Tüketici Davranışı
  • Örgütsel Tüketici Davranışı
  • Pazarlama Bilgi Yönetimi
  • Pazar Karmasının Planlanması
  • Ürün Stratejilerinin Oluşturulması
  • Fiyatlandırma Stratejilerinin Oluşması
  • Yer Stratejilerinin Oluşturulması
  • Dağıtım Stratejilerinin Oluşturulması
  • İletişim Stratejilerinin Oluşturulması

MKTG 201 PAZARLAMA DERSİNİN ÖĞRENME ÇIKTILARI

Pazarlama özel dersini almış bir öğrenci bu eğitim sürecinin ardından satış ve pazarlama alanında çeşitli konu başlıkları üzerine bilgi sahibi olacaktır. Başarıyla tamamlanmış bir program süreci sonunda öğrenciden;

  • modern pazarlama teorisinin temel terminolojisini bilmesi
  • modern pazarlama uygulamasının temel terminolojisini bilmesi
  • modern pazarlamaya dair
  • kavramları
  • araçları
  • teknikleri açıklayabilmesi
  • stratejik planlama sürecine dair kullanılan pazar analizini yapabilmesi
  • pazarlamanın ilkelerini açıklayıp uygulayabilmesi
  • pazarlama karması ögelerinin verimliliğini analiz edebilmesi
  • temel pazarlama kampanyalarını oluşturabilmesi
  • stratejik pazarlama kavramları hakkında sunumlar yapabilmesi
  •  

MKTG 201 PAZARLAMA ÖZEL DERS

Özel Dersler Kim Tarafından Verilmektedir?

Boğaziçi Ders kurumu çatısı altında

  • alanında uzman öğretmenler,
  • öğretim görevlileri
  • Koç, Boğaziçi, Sabancı ve Bilkent gibi üniversitelerde ders asistanlığı yapan yüksek lisans ve doktoro öğrencileri,
  • yıllar içersinde sistemini oturtmuş bir kadro tarafından  pazarlama özel dersleri verilmektedir.

MKTG 201 Pazarlama Dersleri Nerede Yapılmaktadır?

Dersler,  öğrencilerin talebine göre yüz yüze sınıfta, evde veya çevrimiçi platformlar aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.

MKTG 201 Pazarlama Özel Ders Programımı Nasıl Yapabilirim?

MKTG 201 Pazarlama özel derslerini yukarıda belirtilen başlıklar içerisinden ihtiyacınıza göre seçebileceğiniz gibi tam paket eğitim de alabilirsiniz.

MKTG 201 Pazarlama Dersindeki Konu Başlıklarının Detayları Nelerdir?

Özellikle mevcut piyasada, istihdam alanı en geniş çalışma alanlarından birisidir pazarlama. İktisadi ve İdari Bilimler fakültelerinden mühendislik fakültelerine kadar pek çok alandan öğrencinin aldığı ve içerik olarak oldukça bilgilendirici ve eğlenceli bir derstir. Hem öğrenci hem de tüketici birer birey olunduğundan ötürü öğrencilerin günlük hayattaki alışveriş süreçlerinin nasıl yönlendirildiği en temelden öğrenmek de merakın oldukça yüksek olduğu bir eğitim süreci sağlamaktadır.

MKTG 201 Pazarlama dersi öncelikle neden pazarlama sektörünün var olduğunu ve niçin insanların alışveriş yaptığını cevaplayan temel bir soru derse giriş yapmaktadır.

Bir ürünün pazarlanabilmesi için öncelikle bir ürüne, satıcıya ve alıcı kitlesine ihtiyaç vardır. Pazarlama sürecinin en temel unsurlarından biri olan alıcılar yani pazarlama çevresinin ne olduğu, neye göre belirlendiği gibi soruların cevaplanması ile konular devam etmektedir.

Alıcı kitlesini tanıdıktan sonra bir pazarlama sürecinin en kritik unsurlarından olan pazarlama stratejileri konusuna geçilmektedir. Pazarlama stratejileri tüm bu pazarlama sürecinde en çok yaratıcılık gerektiren hususlardandır. Pazarlama stratejisinin belirlenmesi, ürünün piyasadaki konumu, ürünün potansiyel müşteri kitlesi, bu müşteri kitlesine ürünü cezbedilir kılacak hususlar, kampanyalar ve yapılacak reklamın nasıl olacağının sorusunun cevaplandığı kısımdır ve dahası MKTG 201 Pazarlama dersinin öğrencilerle en çok etkileşime geçtiği ve karşılıklı fikir alışverişleri üzerine yaratıcı pazarlama stratejilerinin çıkacağı andır.

Pazarlama stratejilerinin belirlenmesinin ardından sırayla piyasaya sürülmek istenen ürün için hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışının belirlenmesi üzerine yürütülen araştırma faaliyetleri ve bu faaliyetlerin pazarlama sürecine etkisi anlatılmaktadır.

Ürünün hangi kitlelere yönelik nasıl bir strateji ile sunulması öğrenildikten sonra fiyatlandırmaların nasıl yapıldığı, yer stratejilerinin belirlenmesinde etkili olan unsurlar nelerdir, dağıtım stratejisi nasıl oluşturulur, dağıtım stratejisi oluşturulurken hangi şartlar göz önünde bulundurulur ve son olarak ürünün satışının yapılacağı merkez veya dağıtım noktasıyla beraber oluşturulacak iletişim stratejisi nasıl olmalıdır soruları cevaplanarak MKTG 201 Pazarlama dersi bitirilir.

MKTG 201 Pazarlama dersinden özel ders almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Resim Galeri


Henüz değerlendiren olmadı.İlk değendiren siz olun.